Julkaistu 11.10.2018 14:45

Suomen Pelastusarmeija ottamassa näkyvää roolia järjestön markkinoinnissa

 

Pelastusarmeija on kansainvälinen avustusjärjestö, joka toimii 131 eri maassa. Pitkän historiansa ja näkyvän avustustoimintansa ansiosta järjestö on monissa maissa yksi tunnetuimmista brändeistä.

Viimeisen parin vuoden aikana Suomen Pelastusarmeija on ottanut johtavaa roolia järjestön kampanjoinnissa.

–Me olemme vuodesta 2016 alkaneet panostaa luovaan suunnitteluun aivan uudella tavalla. Me jos ketkä olemme vaikuttamisbisneksessä. Vain erottuva ja tunteisiin vetoava viestintä tekee vaikutuksen ja saa ihmiset lahjoittamaan apua sitä tarvitseville, toteaa Suomen Pelastusarmeijan markkinointijohtaja Anne Fredriksson.

Suomessa markkinointitoimisto Make it Simplen suunnittelemat kampanjat ovat saaneet keräystuotot selvään kasvuun. Nyt näitä Suomessa tehtyjä kampanjoita on alettu pyytää kansainvälisessä organisaatiossa myös muiden maiden markkinoinnin käyttöön.

Viimeisimpänä Singaporessa tehdään Suomen Auta ihmistä -kampanjan inspiroimaa viestintää. Suomessa vähäosaisen asemassa esiintyivät presidentti Tarja Halonen ja Peter Vesterbacka. Nyt paikallisessa Making the Invisible Visible -kampanjassa tunnetut singaporelaiset henkilöt poseeraavat avuntarvitsijoiden asemassa mustavalkokuvissa.

Suomen Joulupata-video on näkynyt muun muassa lukuisissa Afrikan maissa sekä Ranskassa ja Belgiassa. Tänä vuonna mukaan tulee Viro.

–Me olemme iloisia siitä, että suomalaista markkinointiosaamista arvostetaan maailmalla. Tulemme tarjoamaan täällä suunniteltua viestintää maailmalle jatkossakin, kertoo Anne Fredriksson.

Linkit

Lehdistötiedote 20.05.2025

Lasten lomakoti uudistuu

Pelastusarmeijan Lasten lomakodilla Nummelassa ollaan uuden edessäSinne on juuri valmistunut uusi päärakennus, joka sisältää modernit majoitustilatRakennus on toteutettu moduulirakenteena, mikä mahdollistaa tilojen entistä monipuolisemman käytön
Artikkeli 13.05.2025

Ota sanoista vastuu

Kaikki ovat samaa mieltä siitä, että sanoilla on valtaa. Hyvät, lämpimät ja rakastavat sanat luovat perustan turvallisuudelle, yhteisymmärrykselle ja toivolle, mutta kovat ja pahansuovat saavat aikaan juonittelua, väärinymmärrystä, pelkoa ja jopa sotaa. Sanojen käyttämiseen – puhuttuina tai kirjoitettuina – liittyy aina vastuu.
Artikkeli 06.05.2025

Rikas elämä toimituksessa

Majuri Raija Lähteisen elämä on kietoutunut tiiviisti osaksi Sotahuudon 135-vuotista historiaa. Hän on palvellut kolmesti toimituksessa, vuosina 1962–67 ja 1971–77 avustavana toimittajana ja päätoimittajana vuosina 1984–90. Rakkaus teksteihin ja kirjoittamiseen on kulkenut läpi värikkään elämän.
Artikkeli 02.05.2025

Jumalan siunausta Sotahuuto-myynnillä

Sotahuuto täyttää 135 vuotta. Tämä pitkä historia ei olisi mahdollinen ilman ansiokkaita Sotahuudon myyjiä, jotka ovat käyttäneet aikaansa ja persoonaansa tähän tärkeään tehtävään. Nyt tutustumme heistä muutamaan. Heitä kaikkia yhdistää näky Sotahuudosta kohtaamisten mahdollistajana ja evankelioinnin välineenä. Yksi ylitse muiden noussut asia oli se, miten paljon ihmiset arvostavat pientä, mutta äärimmäisen tärkeää toivotusta: ”Jumalan siunausta.”