Julkaistu 7.6.2018 14:28

Pelastusarmeijan keräys "Auta ihmistä" auttaa köyhyys- tai syrjäytymisriskin alla eläviä

Pelastusarmeijan uusi Auta ihmistä-keräyskampanja pyrkii osaltaan auttamaan niitä melkein 900 000 suomalaista, jotka elävät köyhyydessä tai syrjäytymisriskin alla, eivätkä löydä muualta apua. Kampanja haluaa lisätä tietoisuutta väliinputoajien ahdingosta ja muistuttaa, ettei ketään tule jättää yksin hädän keskelle.

Pelastusarmeijan uusi Auta ihmistä -keräyskampanja pyrkii osaltaan auttamaan niitä melkein 900 000 suomalaista, jotka elävät köyhyydessä tai syrjäytymisriskin alla, eivätkä löydä muualta apua. Kampanja haluaa lisätä tietoisuutta väliinputoajien ahdingosta ja muistuttaa, ettei ketään tule jättää yksin hädän keskelle. 

He saattavat olla perheitä tai yksittäisiä ihmisiä, nuoria tai vanhuksia, mutta heitä yhdistää onnettomuus, sairaus, työttömyys, avioero, omaisen kuolema tai joku muu epäonni. Köyhyys ja yksin jääminen johtaa usein syrjäytymiseen. Kampanja haluaa muistuttaa, ettei ketään tule jättää yksin hädän keskelle. Keräyksen rahallinen tavoite on kaksi miljoonaa euroa.

Auta ihmistä -kampanja on jatkoa viime kesän huomiota herättävälle ”Huono onni voi kohdata kenet tahansa” -kampanjalle, joka muistutti siitä, että kenen tahansa onni voi kääntyä. Presidentti Tarja Halonen ja brändijohtaja Peter Vesterbacka tukivat kampanjaa laittamalla itsensä likoon vähävaraisten puolesta ja kuvauttivat itsensä vähäosaisina kanssakulkijoina.

Nyt meneillään oleva kampanja nähdään laajasti eri kanavissa, kuten sanoma- ja aikakauslehdissä, ulkomainoksissa, TV:ssä ja sosiaalisissa medioissa. Kampanjaan kuuluu myös neljä kertaa vuodessa toteutettava kirjekeräys.

Yhteistyökumppanit ovat lahjoittaneet suurimman osan mainonnan suunnittelutyöstä ja mediatilasta ilmaiseksi. Markkinointitoimisto Make it Simple on kampanjan idean takana, ja heidän lisäkseen mukana talkoissa ovat olleet mm. valokuvaaja Onni Wiljami Kinnunen, tuotantoyhtiö Otto Production, ohjaaja Markus Virpiö, mediatoimisto Vizeum, Yle, tv-kanavat MTV3 ja Discovery Channel, HBL, Finnkino ja ulkomainosyhtiö Clear Channel. 

Pelastusarmeija kiittää lämpimästi kaikki lahjoittajia, tukijoita ja yhteistyökumppaneita.

Kampanjamateriaalit voi ladata täältä

Lehdistötiedote 20.05.2025

Lasten lomakoti uudistuu

Pelastusarmeijan Lasten lomakodilla Nummelassa ollaan uuden edessäSinne on juuri valmistunut uusi päärakennus, joka sisältää modernit majoitustilatRakennus on toteutettu moduulirakenteena, mikä mahdollistaa tilojen entistä monipuolisemman käytön
Artikkeli 13.05.2025

Ota sanoista vastuu

Kaikki ovat samaa mieltä siitä, että sanoilla on valtaa. Hyvät, lämpimät ja rakastavat sanat luovat perustan turvallisuudelle, yhteisymmärrykselle ja toivolle, mutta kovat ja pahansuovat saavat aikaan juonittelua, väärinymmärrystä, pelkoa ja jopa sotaa. Sanojen käyttämiseen – puhuttuina tai kirjoitettuina – liittyy aina vastuu.
Artikkeli 06.05.2025

Rikas elämä toimituksessa

Majuri Raija Lähteisen elämä on kietoutunut tiiviisti osaksi Sotahuudon 135-vuotista historiaa. Hän on palvellut kolmesti toimituksessa, vuosina 1962–67 ja 1971–77 avustavana toimittajana ja päätoimittajana vuosina 1984–90. Rakkaus teksteihin ja kirjoittamiseen on kulkenut läpi värikkään elämän.
Artikkeli 02.05.2025

Jumalan siunausta Sotahuuto-myynnillä

Sotahuuto täyttää 135 vuotta. Tämä pitkä historia ei olisi mahdollinen ilman ansiokkaita Sotahuudon myyjiä, jotka ovat käyttäneet aikaansa ja persoonaansa tähän tärkeään tehtävään. Nyt tutustumme heistä muutamaan. Heitä kaikkia yhdistää näky Sotahuudosta kohtaamisten mahdollistajana ja evankelioinnin välineenä. Yksi ylitse muiden noussut asia oli se, miten paljon ihmiset arvostavat pientä, mutta äärimmäisen tärkeää toivotusta: ”Jumalan siunausta.”